De Sims 4 Feiten en informatie

De Sims 4 wordt een Offline Single Player game met optionele online onderdelen voor extra sociale gameplay elementen en plezier.

Denk er alsjeblieft aan dat veel van deze informatie van afgelopen augustus is en De Sims 4 toen nog in pre-alpha was.

Pre-alpha betekend dat de functies en eigenschappen nog niet vastgezet zijn in het spel. Dat betekend dat alle functies die genoemd worden in dit artikel verwijderd kunnen worden of aangepast, of nieuwe toegevoegd.

Copyright©2014Platinum Simmers- Alle rechten voorbehouden. Deze informatie mag niet worden gereproduceerd, gewijzigd of verspreid worden zonder de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Platinum Simmers. Voor toestemming, neem contact op via: guide@platinumsimmers.com. Vertaling gedaan door @H_Lebanna.

Officiële informatie

  • Nieuwe Sims – Creëer en bestuur nieuwe Sims met hart, lichaam en ziel.
  • Intelligentie – Je Sims bewegen en gedragen zich natuurlijker dan ooit: van het uitvoeren van taken, uitdrukken van emoties tot de manier waarop ze lopen. Kies het karakter van je Sims, selecteer hun aspiraties en verken de omvang van deze levenslange doelen via de gedachten, sociale vaardigheden, carrières en herinneringen van je Sims.
  • Emotionele diepgang – Sims beleven voor de allereerste keer emotionele diepgang. Je Sims kunnen 15 verschillende emotionele toestanden ervaren en worden beïnvloed door andere Sims, acties, gebeurtenissen, herinneringen of zelfs de kleding en voorwerpen die je kiest. De keuzes die je maakt beïnvloeden het spelverloop en de verhalen van je Sims en kunnen zelfs tot heftige reacties leiden.
  • Nieuwe creatieve hulpmiddelen – Creëer-een-Sim en Bouwen zijn eenvoudiger en leuker dan ooit om te gebruiken. Je hebt alle vrijheid om je Sims met tactische precisie vorm te geven en moeiteloos het huis van je dromen te bouwen.
  • Levendige buurten – Kies uit verschillende omgevingen voor je Sims om in te wonen. De kleurrijke beelden brengen het huis van je Sims op prachtige wijze tot leven.
  • Prachtige beloningen – Verdien nieuwe voorwerpen, kleding en eigenschappen door evenementen te voltooien, verzamelbare voorwerpen te ontdekken en belangrijke prestaties te ontgrendelen.
  • Deel je creaties – Deel de huishoudens van je Sims en doe een gooi naar eeuwige roem. Download creaties van de community voor een gloednieuwe uitstraling.

ts4_eyes

Quick Links

Release Date | Gameplay | Create a Sim | World | Buildmode | Animations | Sound | Miscellaneous

Lanceer datum

 

2 september 2014 (Noord Amerika), 4 september 2014 (Europa & Australië) en 5 september (VK)

Click here for information on different editions of The Sims 4

PS_TS4_Fact (9)

Gameplay

 

Nieuwe emotionele gameplay

Emoties kunnen gezien worden als een tijdelijke eigenschap dat de mogelijke interacties van je Sim beïnvloed. Bijvoorbeeld een Sim kan niet flirten wanneer hij/zij boos is.

Bepaalde objecten kunnen de huidige emoties van de Sim versterken.

Kleur beïnvloed het humeur van een Sim niet, een blauwe kamer zal je Sim niet verdrietig maken.

Emoties zorgen voor verschillende loop/gezichtsuitdrukkingen (wanneer toepasselijk)

Negatieve (verdrietige) emoties zijn niet een slecht iets, omdat ze andere speel mogelijkheden openen.

Depressieve Sims krijgen toegang tot verschillende artistieke-, schrijf- en muziekstijlen.

Boze Sims zullen meer efficiënt sporten en de mogelijkheid krijgen voor “Kwaad Rennen” op een loopband of hun woede richten op de boksbal.

Emoties zijn er in basis en toon vorm, bijvoorbeeld de basis emotie Boos, kan een woedende toon hebben.

PS_TS4_Fact (28)

15 Basis Emoties

Deze lijst in onbevestigd, de definitieve lijst was nog niet beschikbaar op Gamescom en er zijn veel bronnen die verschillende lijsten quoten. De lijst wordt bijgewerkt zodra er een volledige lijst wordt bevestigd.

  • Boos – Woedend – furieus
  • Verveeld
  • Zelfverzekerd
  • Chagrijnig
  • Versuft
  • Beschaamd
  • Energiek
  • Flirterig – hartstochtelijk
  • Geconcentreerd (gefocust)
  • Blij – opgetogen
  • Geïnspireerd
  • Neutraal (standaard)
  • Speels
  • Romantisch
Gemoedstoestanden

Ook wel “buffs” genoemd in De Sims 4 en ze beïnvloeden in welke emotie je Sim is.

Meerdere gemoedstoestanden kunnen opstapelen en worden een emotie

Eigenschappen

Er is ruimte voor vijf persoonlijkheid eigenschappen dat de persoonlijkheid van de Sim bepalen. En je kunt nieuwe eigenschappen ontgrendelen met het aspiratie systeem.

Prestatie eigenschappen zoals Groene Vingers en Geboren kok (namen niet bevestigd) zijn voorbeelden van eigenschappen die je kunt ontgrendelen met het aspiratie systeem.

Persoonlijkheidseigenschappen tot nu:

  • Humeurig
  • Heethoofdig
  • Levendig
Aspiraties

Aspiraties soortgelijk aan Levenswensen van de vorige De Sims spellen.

Je kunt meer dan 1 aspiratie hebben, maar het is nog niet bevestigd hoe dit werkt. Kunnen Sims meerdere aspiraties tegelijk hebben of is het de een na de ander?

Met aspiraties kunnen de Sims nieuwe kleding, objecten en eigenschappen ontgrendelen.

PS_TS4_Fact (41)

Bevliegingen

Een doel dat je Sim wil doen op dat moment. (De Sims 2 en De Sims 3: Wensen), zoals een drankje mixen of spelen met een schaakset.

Geeft Levenslange blijdschap punten.

Prestaties

Het is bevestigd dat ze vergelijkbaar zijn als in De Sims 3, speler gebaseerd en niet Sim gebaseerd.

  • 50 mijl hoge club – Oh Jaa! in een ruimteschip
Verzamelbare objecten

Alleen gezegd dat ze er zijn

Levensstadiums
  • Baby
  • Peuter
  • Kind
  • Tiener
  • Jong volwassene
  • Volwassene
  • Oudere
Sterfgevallen

Sterfgevallen zullen minder willekeurig zijn en zullen meer afhankelijk zijn van je (te kort aan) acties.

Meteoren zijn bevestigd dat ze niet in het basisspel zitten

Carrière

Deze carrières zijn tot nu toe genoemd:

  • Chef-kok/koken
  • Astronaut
Evenementen

Een evenementen systeem is ook genoemd. Bijvoorbeeld een Sim kan een vrijgezellen evenement organiseren, en alle vrijgezellen uit de buurt uitnodigen voor een feestje. Of als chef-kok een speciaal gebeurtenis diner bijwonen.

Het klinkt als een meer diepgaand systeem dan het Kansen systeem van De Sims 3.

Vaardigheden

Deze vaardigheden zijn tot nu toe genoemd:

  • Tuinieren
  • Schilderen
  • Houtbewerking
  • Oh jaa! (1 tot 5)
  • Schrijven
  • Viool
  • Gitaar
  • Hacken

Schoonmaken is er wel, maar is geen vaardigheid

Drankjes in de screenshots en vroege hints suggereren dat er ook een bar/drankjes mixen vaardigheid is. PS_TS4_Fact (30)

Intelligentie

Sims kijken elkaar aan

Interacties kunnen zittend of staand gedaan worden.

Multitasking

Multitasking is alleen wanneer het van toepassing is. Dus niet tijdens het schrijven op de computer en dan praten.

Tot nu weten we dat Sims kunnen:

  • Lopen en praten (sporten en sociale behoeften)
  • Eten en praten (honger en sociale behoefte)
  • Koken en praten (Voedsel maken en sociale behoefte)
  • Schilderen en praten (Schilder vaardigheid en sociale behoefte)

PS_TS4_Fact (34)

Behoeften

Behoeften zullen er nog steeds zijn, maar nog geen woord over hoe ze worden weergegeven.

De definitieve User Interface was nog niet bevestigd in augustus 2013

Voedsel/eten

Deze gerechten zijn bevestigd:

  • Pannenkoeken
  • Roerei

PS_TS4_Fact (29)

Lichaamsvorm

Sims kunnen aankomen als ze ongezond eten en niet sporten en natuurlijk verliezen Sims gewicht als ze gezond eten en wel sportenPS_TS4_Fact (37)

Sims creëren

Vormen met de muis – trek en duw methode in plaats van schuiven

Aanpasbare delen

Wat je aan kan passen hangt af aan het aanzicht van de Sim dat je op dat moment hebt. Bij het vooraanzicht kun je de buik aan passen, maar niet kont/het achterwerk.

Deze delen kunnen aangepast worden aan het Sims lichaam.

  • Benen
  • Borsten/borst
  • Boven armen
  • Buik
  • Dijen
  • Heupen
  • Kaak
  • Kin
  • Kont
  • Mond
  • Nek
  • Neus
  • Ogen
  • Onderarmen
  • Oren
  • Schouders
  • Wangen
  • Wenkbrauwen



Schuiven

Er zijn nog steeds 2 schuiven:

  • Gewicht
  • Spiermassa

PS_TS4_Fact (35)

Andere Sims creëren feiten

Broeken weten automatisch of ze bij een laars/schoen in kunnen of er overheen.

Hoeden en petten kunnen op elke haarstijl.

PS_TS4_Fact (43)

Slimme willekeurigheid – Je kunt (de)selecteren de volgende opties kiezen randomize:

  • Lichaamsvorm
  • Lichaamsgewicht
  • Gezicht
  • Huidskleur
  • Stem
  • Kleren

PS_TS4_Fact (36)

De User Interface op Gamescom had ook een naam randomizer

Je kunt verschillende loop stijlen kiezen voor een Sim (de emotionele staat overschrijven de loopjes)

  • Standaard
  • Zwierig
  • Bekakt
  • Swagger

PS_TS4_Fact (40)

Sims kunnen links- of rechtshandig zijn. We weten niet of Sims tegelijk zowel links- als rechtshandig kunnen zijn.

Er was een gelimiteerd aantal vooraf ingesteld opties voor haar en kleren

PS_TS4_Fact (42)

Kunt stem hoogte instellen

PS_TS4_Fact (39)PS_TS4_Fact (38)

Wereld

Tot nu toe de screenshots hebben een erg levendige/kleurige/fleurige wereld getoond met een New Orléans stijl.


Geruchten suggereren dat er meerder werelden in De Sims 4 zullen zijn, maar deze geruchten zijn nog niet bevestigd.

Bouwmodus

 

Bouw- en koopmodus is gewoon Bouwmodus genoemd in De Sims 4.

PS_TS4_Fact (1)

Kamers

Pak en verplaats een complete kamer als een object

Duw en sleep muren om grotere kamers te creëren.


Aantal verdiepingen

3 verdiepingen + dak is genoemd als het verdiepingen limiet op Gamescom

Muren en muurhoogte

Er zijn 3 hoogte opties per verdieping.

PS_TS4_Fact (18)

Losse muur plaatsing is nog steeds mogelijk.

Je kunt complete kamers plaatsen in 1 keer. PS_TS4_Fact (9)

Hekken

Ronde hekken zijn mogelijk

Hekken kunnen heel makkelijk vervangen worden met een ander hek – het is niet meer nodig om de verwijderen/herbouwen!

PS_TS4_Fact (44)

Ramen

Er zijn 3 opties voor elk raam dat de verschillende muur hoogte tegemoet komen

Er is een knop dat je de mogelijkheid geeft voor het plaatsen van ramen in alle muren met 1 klik.

Je hebt nog steeds volledige controle en als een schilderij aan de muur hangt, zal daar geen raam geplaatst worden.

Fundering

Een enkele knop om een fundering te plaatsen onder het gehele huis en de hoogte aan te passen van de fundering. Een trap die aan de fundering zit zal automatisch aanpassen aan de fundering hoogte.

Fundering was nog onafgemaakt op Gamescom, er is niks gezegd over kelders of 1 tegel funderingen.

Split level

Er is geen tool voor Split levels op dit moment, ze overwegen het nog op Gamescom

Daken

Je kunt de zijkanten van het dak langer of korter maken zonder de dak hoogte aan te passen.

Je kunt de kromming van het dak aanpassen.

Je kunt het dak patroon aanpassen op individuele stukken.

Decoraties

Friezen, daktrimmen, hoek/boog vullingen aktrimmen, hoek/boog vullingen zijn mogelijk.PS_TS4_Fact (27)

Vrijdragende kamers/ruimtes

Eerste verdieping ruimtes die uitsteken van de begaande grond hoeven niet ondersteund te worden door kolommen


Custom Content

Custom content zal worden ondersteund. (Ik neem aan dat ze het delen van huizen en Sims bedoelen)

Er is gezegd dat het via het spel kan gedaan worden, niet via het gebruik van een externe website.

Magazine modus + filters

Magazine modus is een verbeterd systeem van het blauwdrukken systeem in De Sims 3, het kan direct een compleet ingerichte kamer plaatsen die daarna nog aangepast kan worden.

In de User Interface komt een optie voor Filters, deze filters alle objecten gebaseerd op kleur.

Tijden van de dag en belichting

Er is een knop dat verschillende momenten van de dag toont zodat je kunt zien hoe je huis er uit ziet.

Er waren meer opties dan alleen dag en nacht.


Objecten

Bevestigde objecten:

  • Auto’s – geen woord over animaties die bij de auto horen
  • Boksbal
  • Cup cake machine
  • Koeienplant
  • Loopband
  • Microscoop set
  • Ruimteschip
  • Schaakset
  • Schilderezels
  • Viool
  • Voodoo pop

PS_TS4_Fact (12)

Animaties

Het doel is om de Sims minder robotachtig en meer menselijk te maken.

Emoties

Er zijn emotionele manieren van lopen. Zoals verdrietig of boos lopen.

Er zijn ook emotionele gezichtsuitdrukkingen wanneer van toepassing. Dus wanneer een Sim verdrietig is, zal je soms een verdrietig gezicht zien.

Socialiseren

In een sociale groep zullen Sims een cirkel maken om optimaal te socialiseren.

Sims hebben bijna de juiste kaak bewegingen wanneer ze praten. Niet precieze lip synchronisatie maar kaak bewegingen zijn losjes gebaseerd op hoe luid de klank is.

Sims hoeven elkaar niet compleet aan te kijken wanneer ze converseren/praten

PS_TS4_Fact (13)

Zitten

De zit animatie is vloeiender

Veel van de staande animaties kunnen ook zittend gedaan worden.

Routing en zijwaartse stappen

Verbeterde routing – het doel is om te zorgen dat Sims bijna nooit vast komen te zitten of routing problemen hebben.

Lopen door een deur zonder dat het problemen veroorzaakt door het nieuwe routing systeem.

Zijwaartse stappen maken veel animaties mogelijk die in eerder Sims spellen robotachtig waren.

Sims zullen tuintegels volgen om naar een voordeur te gaan in plaats van de kortste route. (al volgen ze geen gekke spiraal paden)

Wat is er niet

Haar is niet geanimeerd

Geen hoogte schuiven

Geluid

 

Meer dan een half miljoen geluid bestanden met een technische revisie en akoestiek. Geluiden geblokkeerd door een muur zullen anders klinken, afhankelijk van de kamer grootte.

Professionele muzikanten waren gevraagd om van speelhand te wisselen om Sims die een instrument slecht bespelen op te nemen.

Toon en uitspraak van Simlish is afhankelijk van de emotionele status.

PS_TS4_Fact (31)

Overig

 

De Sims 4 camera bewegingen worden veel soepeler dan in De Sims 3.

Er zullen cheats zijn, maar nog geen woord over welke.

Een herinneringen systeem is genoemd, maar nog niet hoe dit zal werken.


PS_TS4_Fact (7)

PS_TS4_Fact (8)PS_TS4_Fact (6)PS_TS4_Fact (5)PS_TS4_Fact (2)PS_TS4_Fact (3)PS_TS4_Fact (4)PS_TS4_Fact (8)PS_TS4_Fact (5)PS_TS4_Fact (4)PS_TS4_Fact (3)PS_TS4_Fact (2)gdc 2gdc 3 gdc gdc 30 gdc 29 gdc 28 gdc 27 gdc 26 gdc 25 gdc 24 gdc 23 gdc 22 gdc 21 gdc 20 gdc 19 gdc 18 gdc 17 gdc 16 gdc 15 gdc 14 gdc 13 gdc 12 gdc 11 gdc 10 gdc 9 gdc 8 gdc 7 gdc 6 gdc 5 gdc 4